NL topturner Jeffrey Wammes gay (+ video)

De Nederlandse profturner Jeffrey Wammes (23) heeft zijn coming-out gedaan in gelegenheidsmagazine L’homo. “Ik heb sinds kort een serieuze relatie. Met een man. Omdat ik het gevoel heb dat het tussen Rutger en mij echt voor langere tijd zal zijn, mag nu iedereen het weten.”

Jeffrey Wammes is out

Turner Jeffrey Wammes, die traint bij Flik-Flak in Den Bosch, vertelt in een interview met het tijdschrift L’HOMO voor het eerst openlijk over zijn homoseksualiteit. “Nu mag iedereen het weten”, aldus de meerkamper.


Wammes legt in het interview uit waarom hij juist nu met zijn coming-out komt. “Ik heb sinds kort een serieuze relatie. Met een man. Omdat ik het gevoel heb dat het tussen Rutger en mij echt voor langere tijd zal zijn, mag nu iedereen het weten.”

Wammes geeft zelf aan dat er van turners wordt verwacht dat ze homoseksueel zijn, maar zegt dat juist de turnsport een enorme machosport is. Wel zegt hij dat er buitenlandse collega’s van hem zijn die ook homoseksueel zijn, ook al ‘lopen ze er niet mee te koop’.

Zijn ouders heeft hij nog niets gezegd, omdat hij het gesprek aangaan eng vond. Voor hemzelf was het ook een vreemde periode toen hij er achter kwam. “Het is even verwarrend geweest toen ik merkte dat ik een jongen leuk vond. Ik besloot al snel er geen issue van te maken. Als het zo is, is het zo. Ik vind het tijdverspilling om daardoor in de knoop te raken,” aldus Wammes.

Net als Ivan Denis heeft Wammes een contract bij het (Nederlandse) leger.

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Sport en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op NL topturner Jeffrey Wammes gay (+ video)

  1. Bart zegt:

    Awel, dat vind ik nu eens goed! Zijn laatste citaat uit dit artikel is rechttoe rechtaan. Zo zou het moeten zijn.

  2. ricci zegt:

    alle geluk toegewenst en heel moedig van’m

  3. Pingback: Kampioen handboogschieten Ivan Denis: sporters bij BOIC zien homocollega’s niet zitten | Lacquemant

  4. patrick zegt:

    bonjour jeffrey,
    ton ami a vraiement de la chance ou………………..toi
    viens visiter la ville de tours en france

    salut

  5. Pingback: Jeffrey Wammes geeft Olympische Spelen in Londen op | Lacquemant

  6. Pingback: NL topturner Kas van Weelden gay (+ video) | Lacquemant

  7. Jeanco zegt:

    Fantastisch Jeffrey! Je zult voor veel jonge gays een voorbeeld zijn, je bent supermooi en leuk! Ik wens jou en Rutger heel veel geluk!

Plaats een reactie