Zanger Christoff De Bolle: “Als kind heb ik kanker overleefd”

“Als 11-jarige kreeg ik een hersentumor. De artsen gaven me geen 10% overlevingskans”, vertelt charmezanger Christoff (34) in Het Laatste Nieuws. Hij viert 20 jaar op de planken. Vandaag lanceert hij het compilatiealbum Alle Hits, in Hasselt. “Ik heb vaak aan stoppen gedacht. En nee leren zeggen, want ik was mezelf kapot aan het maken.”

“Als kind heb ik kanker overleefd”, Stijn Van Hove, Het Laatste Nieuws, 20.07.2010

[…]

Christoff sprong altijd erg zorgvuldig om met het verhaal rond de ziekte die als kind bijna zijn leven verwoestte, maar het was een Duitse showmaster die het onlangs oprakelde. De man had de grootouders van onze schlagertrots uitgenodigd in een talkshow en zij vertelden voor miljoenen kijkers hoe ze met de jonge knaap zelfs naar Lourdes trokken in de hoop op genezing. “Ik ben heel blij dat ik er nu kan over praten”, aldus de zanger. “Toen die tumor destijds werd geconstateerd, gaven dokters me geen 10% overlevingskans. Mijn geloof heeft me toen rechtgehouden. Nu ben ik blij dat men mijn verhaal kent, want intussen heb ik al veel lotgenoten kunnen helpen. Ik heb het uiteindelijk na een operatie gered, maar je moet het zelf meegemaakt hebben om te weten wat het is. Sommige dagen krijg ik wel vijf berichten op Facebook van mensen die in dezelfde situatie zitten. Ik ben altijd blij wanneer ik hen kan helpen.”

[…]

Christoff is populair bij onze oosterburen. “Die Duitsers trekken vaak zo’n ogen (maakt een gebaar) als ze me voor het eerst zien. Mijn leeftijd, mijn soort muziek, mijn kledingstijl en mijn manier van bewegen. Dat zijn ze daar niet gewend. Ik kreeg al meer prijzen in Duitsland dan in mijn hele carrière in Vlaanderen. Je hebt er zelfs artiesten die mijn songs coveren. Alles is er ook zo groot. Zo stond ik onlangs op een podium waar Bono ook stond. Ik word er met enorm veel respect behandeld en alles is er heerlijk punctueel (lacht).”

Vanaf 1998 raakte zijn carrière in het slop en duurde het jaren voor de blonde artiest er weer bovenop was. “Dat was een harde tijd. Ik kon toen enkel overleven dankzij mijn vaste schare fans. Ik heb toen vaak overwogen om ermee op te houden. Maar kijk, de aanhouder wint. Ik heb me vaak afgevraagd waarom ik al die vernederingen moest ondergaan, zo hard moest werken voor niets. Nu draait het in mijn voordeel uit, want samen met Laura Lynn en mijn zus Lindsay behoor ik tot de nieuwe generatie en geniet ik mee van de schlager-revival. Al heb ik er ook veel uit geleerd. Ik doe geen drie shows per dag meer en speel enkel nog liveshows. Het ritme van de voorbije jaren was moordend. En dan moet mijn jubileumjaar nog komen. Ik heb er nu al schrik voor (lacht).”

Lang voor Bart Kaëll en Luc Appermont uitte de sympathieke schlagerprins zich overigens ook als homo. “Ik ben blij dat ik de stap heb gezet. Homoseksualiteit is al lang geen taboe meer. Daarom vind ik het jammer voor Bart en Luc. Mochten ze er vroeger voor uitgekomen zijn, hadden ze misschien al veel langer gewoon zichzelf kunnen zijn.” Toch ziet hij zijn relatie niet graag uitgesmeerd in de pers. “Ik wil dat ze me graag hebben om mijn muziek en om wie ik ben. Ik speel dat niet graag uit. Laat mij maar gewoon zingen en de mensen vermaken.”

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Muziek en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Zanger Christoff De Bolle: “Als kind heb ik kanker overleefd”

  1. jlajo zegt:

    Dankzij Tom Waes heeft iedereen wel meer respect gekregen voor schlagerzangers. Maar grappig blijven ze natuurlijk wel 🙂

    Zeker in het Duits: http://www.youtube.com/watch?v=ueTEymwL17s

  2. de dobbeleer zegt:

    is er iets verkeerd mee met en vestje van H&M is mooi en hoeft toch niet altijd duur te zijn voor een mooi resultaat te krijgen je kan soms dure kleding dragen en op niets trekken

  3. Pingback: Christoff De Bolle: “Bijna was ik mijn lief Niels kwijt bij moordpartij van Kim De Gelder” | Lacquemant

  4. Pingback: Bart Kaëll op 1 en Vlaamse zangers (m/v) domineren Homo Top 100 (+ volledige lijst) | Lacquemant

  5. Pingback: Schlagerzanger Christoff De Bolle overwoog zelfmoord | Lacquemant

  6. Bietoll zegt:

    Christoff, kan Rita uit Grimminge je de juiste toekomst niet voorspellen.
    wat je moeder betreft: -niet overdrijven: iedereen weet dat je na een volledige narcose een korte periode je korte geheugen een poosje kwijt bentHeb het meerdere malen meegemaakt..Ik ben zeker geen fan van jou, blijf beter bij Rita weg.Veel show en vooral : geld weet ze te verzalmelen met haar zogezegde vriendelijkheid.Jij zou ook beter wat gewoon doen ipv al die comedie.

  7. Verstichele katleen zegt:

    Cristoffe je bend een goeie zanger en ik heb al veel Shauws gezien ze werken verslavend zo goe zijn ze en u gehaartheid speelt geen rol je bend voor mij de beste zanger

  8. Zainab Ennali zegt:

    ik vind het heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg wat Christoff meegemaakt heeft

Geef een reactie

