‘Waardige Katholiek’ Jens Taskin = Jens Incognito (+ video)

Verleden week protesteerde de actiegroep Katholiek tegen een expositie Opnieuw geboren worden, over de zeven sacramenten, in de Quintinus-kathedraal van Hasselt. Woordvoerder van Waardig Katholiek is Jens Taskin. Taskin is beter bekend als Jens Incognito, vroegere campagnemedewerker van Alexandra Colen en als ‘spuwende Léonard-misdienaar’. Bekijk de video hier.

Actievoerder ‘Waardig katholiek’ is omstreden, Guy Thuwis, Het Belang van Limburg, 22.04.2011

“Ik vind het bijzonder schokkend dat Jens Incognito – de ‘spuwende misdienaar’ en militant van Vlaams Belang – zich nu onder een andere naam voordoet als ‘waardig katholiek’.” Dat zegt een oude bekende van Incognito na de actie vorige dinsdag tegen een kunsttentoonstelling in de kathedraal van Hasselt. Incognito gaat voortaan door het leven als Jens Taskin.

De 19-jarige Incognito werd in november vorig jaar plots bekend omdat hij het tijdens de Allerheiligenbegankenis in Diest aan de stok kreeg met actievoerders die fopspenen en condooms gooiden naar aartsbisschop Léonard. Hij zou naar die actievoerders hebben gespuwd.

Incognito voerde bij de verkiezingen ook campagne voor Vlaams Belang-kandidate Alexandra Colen en op Facebook circuleren beledigende chatsessies van Incognito over homo’s. “Incognito, dat is een naam die ik als 15 of 16-jarige heb genomen op Facebook. Omdat ik vreesde dat de aandacht tijdens de actie in Hasselt naar die naam zou gaan, heb ik me voorgesteld als Taskin, de naam van mijn grootouders.”

Taskin, die een priesteropleiding in het Nederlandse ’s Hertogenbosch volgt, ontkent overigens alle aantijgingen. “Ik heb niet gespuwd naar de actievoerders, zij wel naar mij en toen ze met condooms gooiden naar aartsbisschop Léonard, ben ik in een furie ontstoken. Ik ken Léonard persoonlijk en als men je vrienden iets doet, ga je reageren. Ik heb nadien ook mea culpa geslagen.”

Anti-abortus

Taskin ontkent niet dat hij een adept was van Alexandra Colen. “Maar dat ‘gesprek’ op Facebook heeft nooit plaatsgevonden. Dat heeft men verzonnen om de campagne van Alexandra Colen ongeloofwaardig te maken. Vlaams Belang is de enige partij die tegen abortus is en tegen het homohuwelijk. Dat zijn christelijke standpunten waar ik ook achter sta. Ik zit ook in het bestuur van ‘Mars voor het leven’, een anti-abortusbeweging. Maar de partijpolitiek is toch niet mijn ding. Daarom ben ik aan mijn priesteropleiding begonnen.

Taskin volgt die opleiding in ’s Hertogenbosch, maar verblijft ook regelmatig thuis of in de dekenij van Diest. “Om er te studeren en samen te bidden. Ik ben ook wel thuis geweest toen ik al de media over me heen kreeg. Wat er ook allemaal over me geschreven wordt, ik kies voor Christus, hij zal me wel beschermen.”

Dit bericht werd geplaatst in Godsdienst, Holebi, Media, Televisie en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

