Telenovelle Ella: homoclichépersonage verontschuldigt zich voor clichés

Alsof hij de bui ziet hangen, verontschuldigt acteur Rik Verheye zich op voorhand voor zijn personage Anthony, een verwijfde kapper. De uitzendingen van de vierde vtm-telenovelle, Ella, starten binnenkort. Ella is een moderne versie van Assepoester.

“Het kan mannen niet schelen hoe je er naakt uitziet. En je kan het licht dimmen”, Het Belang van Limburg, 24.09.2010

“Anthony is een jonge gast die in een kapsalon werkt en waarvan je op slag ziet dat hij voor de mannen is. Hij staat bol van de homoclichés en ik besef dat hoe hij zich gedraagt deels mijn verantwoordelijkheid is. Maar ik ben er zeker van dat homo’s meteen zullen inzien dat ik absoluut niet de draak met hen wil steken.”

Gaat Rik om Anthony te spelen op zoek naar de homo in zichzelf? “Niet echt. Voor zijn houding en maniertjes kijk ik vooral naar de vrouwen uit mijn omgeving. En ik betrapt me er soms ook op dat ik bepaalde bedragingen van mijn moeder overneem, weliswaar uitvergroot. Wat ik van mezelf in het personage heb gestoken is de West-Vlaamse tongval.”

“Het is een bewuste keuze geweest van mij om na ‘Louislouise’ opnieuw voor een telenovelle te kiezen. Destijds heb ik mij een jaar lang ontzettend geamuseerd en toen bleek dat ze bij Studio A opnieuw een sympathieke ploeg hadden samengesteld besloot ik meteen om er voor te gaan. Dat het hard werken is heb ik nooit als een obstakel ervaren. Ik ga er telkens vanuit dat ik collega’s voor me krijg die zich grondig voorbereiden. En wat is dan hard werken? Ik zou het eerder fijn samenwerken noemen. Ik weet dat sommige collega’s dit bandwerk noemen. Maar als acteur is het een uitdaging om twintig keer per dag een scène te spelen en die allemaal tot een goed einde te brengen. Bovendien is dit telenovelle en geen psychologisch drama waarin je je het karakter van een persoon moet uitgraven. Telenovelle is simpelweg smakelijke popcorn waarmee het ganse gezin zich kan amuseren. Meer hoeft dat niet te zijn.”

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Televisie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Telenovelle Ella: homoclichépersonage verontschuldigt zich voor clichés

  1. Pingback: Rik Verheye, homokapper in Ella: “Neen, ik ben geen homo” | Lacquemant

  2. Jana zegt:

    hye
    nu even niet over die reactie maar ik moet voor school een personage uit mijn favorite soap nadoen; had gedacht aan Ella. Maar ik weet niet wat haar goede en minder goede kanten zijn van haar personage (kwa gedrag)
    kan jij mij helpen please ????
    x

Plaats een reactie