Jimmy Samijn (Get Ready!) had eerste homosekservaring met GR-maatje Glenn Degendt

Jimmy Samijn van Get Ready! Vertelt in Dag Allemaal hoe Glenn Degendt zijn eerste vriendje was.

‘Glenn is de eerste jongen met wie ik naar bed ben geweest’, David Neys, Dag Allemaal, 14.08.2012

pikante onthulling van Get Ready!- zanger Jimmy Samijn

Na dertien jaar samen zijn is Jimmy Samijn (37) getrouwd met zijn vriend Davy. ‘Toen hij me opbiechtte dat hij verliefd was op een ander, kwam dat hard aan.’ En over zijn vroegere Get Ready!-makker Glenn: ‘We hadden seks met elkaar.’

Een kleine afgang voor Jimmy in ‘MasterChef’. ‘De andere kandidaten waren vier huismoeders’, vertelt Jimmy. ‘En ik stond daar als een kieken tussen. Ik heb écht afgezien van de stress!’

Wie vind jij de knapste van de twee chef-koks, Wout Bru of Kenny Bernaerts?

Ze zijn allebei niet lelijk, maar Wout heeft gigantisch mooie ogen. Ongelooflijk! Maar Wout weet van zichzelf dat hij hét heeft, hé. Ik snap wel dat zoveel vrouwen voor hem vallen. Eerlijk gezegd, ik zou niet graag zijn echtgenote zijn. Als je met een man als hij samenleeft, heb je toch voortdurend het gevoel van: ‘Wie gaat hem van mij afpikken?’

Jij bent zelf sinds enkele maanden gelukkig getrouwd met Davy.

Ja, maar veel is er daardoor niet veranderd. Wij zijn al dertien jaar samen, hé. Maar al die voorbereidingen, daar heb ik me soms écht druk in gemaakt. Ik heb Davy meermaals moeten aansporen om me te helpen. Maar op onze trouwdag zelf viel alles in de plooi. Zelfs het weer. We hebben zwaar gefeest, we waren perte totale tegen het einde. Voor een passionele huwelijksnacht hadden wij de fut niet meer. (lacht)

Hoe heb jij Davy eigenlijk leren kennen?

Ik had met mijn stomme kop olie op de luchtfilter van mijn grasmachine gegoten, waardoor die niet meer marcheerde. Toen een vriend die kwam repareren, was Davy meegekomen. Hij zag mij met mijn gazon sukkelen en stelde voor om me te helpen.

En van het een kwam het ander.

Ik had niet door dat hij homo is. Davy had een vriendin. En ik was al vijf jaar samen met een andere jongen. Als ik er nu aan terugdenk, dat was best wel spannend: we zaten allebei in een relatie. Een jaar lang hebben we in het geniep moeten afspreken.

Nochtans vond Davy jou in het begin een strekenvent.

O ja! Veel mensen denken dat trouwens. Ik praat niet snel met vreemden en dat komt hautain over. In een groep sla ik dicht.

Waarom ben jij voor Davy gevallen?

In het begin vooral om het fysieke. Maar nu hebben we zo’n diepe band opgebouwd: hij moet nog maar naar mij kijken en ik weet al wat hij denkt.

Met een huwelijk beloof je elkaar eeuwige trouw. Is dat soms moeilijk vol te houden?

Als ik mensen vertel dat Davy en ik na dertien jaar nog geregeld seks hebben, krijg ik vaak ongelovige blikken. Wij zijn nog even verliefd als in het begin.

Voel jij je weleens tot een andere man aangetrokken?

Ik niet, Davy wel.

Heeft hij jou bedrogen?

Dat niet, maar hij is wel al eens verliefd geweest op een ander. Hij heeft dat eerlijk opgebiecht en gelukkig zijn die vlinders bij hem weer weggegaan. Ik deed er toen alles aan om die gast uit de buurt van Davy te houden.

Dat moet hard bij jou zijn aangekomen.

Ja. Liefde is een lelijk ding, hé. Als je het écht te pakken hebt, is het heel moeilijk om dat nog uit je hoofd te krijgen.

En Davy, ligt hij ’s nachts nog wakker in bed te wachten tot jij terugkomt van een optreden?

Hij gaat altijd mee als hij kan. Mocht hij dat niet doen, waren we niet getrouwd. Ik denk dat je relatie anders kapotgaat.

Er is de laatste tijd veel ophef over homo’s die fysiek belaagd worden. Heb jij daar last van?

Nee. Bij onze outing jaren geleden hebben we met Get Ready! wél de volle lading gekregen. Alle verwijten die je je kan inbeelden, kregen we naar ons hoofd gesmeten. Maar je kweekt een olifantenhuid. Als nu iemand ‘janet’ roept, wat kan het mij schelen? Vroeger ging ik daar wél op in. Maar nu ik erover nadenk, Davy en ik zullen nooit hand in hand lopen. Ik wil niet uitdagen. Eigenlijk is dat fout, hé. Da’s hetzelfde als zeggen ‘dat meisjes geen korte rok mogen dragen, anders worden ze verkracht’.

Heb jij ooit aan je geaardheid getwijfeld?

Absoluut! Ik was een sportieve gast en had vriendinnetjes aan de lopende band. Toen ik merkte dat ik werd aangetrokken door jongens, was ik in shock: ‘Ik kán niet zo zijn!’ Ik wist niks over homoseksualiteit en dacht dat ik de enige was.

Wanneer had je voor het eerst een vriendje?

Ik was achttien en zat op dansschool The Groovy’s. Glenn, die later mee deel uitmaakte van Get Ready!, zat daar ook. Hij is de eerste jongen op wie ik verliefd was, ook al was ik toen samen met een meisje. En die verliefdheid was wederzijds. De eerste keer dat ik met een jongen naar bed ben geweest, was met Glenn.

Van Get Ready! was toen nog geen sprake.

Heel grappig: Glenn kwam op de dansschool trots zeggen dat hij was geselecteerd voor een nieuw groepje. ‘Ik ook’, zei ik. (lacht) Mensen denken dat Get Ready! bestond uit vier wildvreemde gasten. Maar Glenn en ik kenden elkaar dus al héél goed. (lacht)

Waar is het tussen jou en Glenn misgelopen?

We hebben maar drie maanden iets gehad. Ik had niet het gevoel dat er een match was. Glenn is een schat van een jongen, maar een stabiele relatie tussen ons, dat ging niet.

Je hebt met Get Ready! waanzinnige tijden beleefd.

Je kan je dat bijna niet voorstellen! Fans kwamen naakt voor mijn neus staan, sliepen voor mijn deur, ze knipten stukken van mijn haar, ze raapten mijn sigarettenpeuken op en plakten die in een boek. En met mijn verjaardag, postzakken vol kaartjes! Die liggen allemaal op zolder.

Ben je weleens bang geweest?

Ja, vlak voor een optreden in Ninove. Toen stond er een gast met een revolver in de zaal! Hij was jaloers omdat zijn vrouw naar onze optredens kwam. De politie heeft hem opgepakt.

En je hebt eens een oogletsel aan een optreden overgehouden.

Ik kreeg een beker bier tegen mijn oog gegooid. Ik zag niks meer en had verschrikkelijke pijn. Mijn hoornvlies was beschadigd. En die organisatoren wilden dat ik voort zou zingen. No way!

Toen in 2000 jullie hoogtepunt was gepasseerd, ben jij op zoek moeten gaan naar ander werk.

Bij mij is er toen een traan gevloeid. Ik moest gaan aanschuiven in het stempellokaal en zag mensen denken: ‘Wat komt die hier doen?’ Dat vond ik zó erg. Gelukkig kon ik snel aan de slag bij de Rijksdienst voor Jaarlijkse Vakantie. Ik zit daar nog steeds.

Móet jij nog gaan werken? Je hebt met Get Ready! toch verschillende nummer 1-hits gescoord.

We moesten alles door zes delen, ook met de managers, en dit is nog altijd máár Vlaanderen, hé. Ik heb toen goed mijn boterham verdiend, maar ik moet nu nog altijd voltijds gaan werken.

In 2008 maakten Koen en jij een comeback, zonder Jean-Marie en Glenn. Zij werden door Kenny en Tom vervangen. ‘Het is zielig om Jimmy en Koen de clown te zien uithangen met die jonge kadees. Zij maken zichzelf onsterfelijk belachelijk’, zei J.-M..

Hij heeft het recht om dat te zeggen. Maar ik amuseer me nog. Zodra er geen volk meer komt kijken, ben ik de eerste om direct te stoppen. Maar we hebben onlangs nog op De Foute Party 22.000 mensen uit hun dak laten gaan. Daar doe ik het voor!

Lig je nog steeds goed in de markt bij mannen én vrouwen?

Na een optreden laatst vroeg een jongen of ik met hem naar de toiletten ging om samen dingen te doen. Allez, wie vraagt er nu zoiets! Of meisjes die vlakaf vragen of ze met me naar bed mogen. Niet normaal!

Hebben ze al eens geld geboden?

Een meisje bood me vierduizend euro. Ik mag er niet aan denken! Als je zoiets doet, hoe slecht moet je je dan niet voelen?

Vind je jezelf knap?

Ik vind mezelf niet lelijk, maar ik zou wel graag tien jaar jonger zijn.

Daar bestaan trucjes voor.

Ik denk meer en meer aan botox. Maar Davy is daar gigantisch tegen. ‘Ik wil niet leven met een plastieken pop!’ roept hij dan.

Je bent nu 37. Waar zie je jezelf over tien jaar staan?

Ik wil blijven optreden. Maar ik ga niet meer ‘Diep’ zingen. Veertig is een mooie leeftijd om met Get Ready! te stoppen.

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Muziek en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Jimmy Samijn (Get Ready!) had eerste homosekservaring met GR-maatje Glenn Degendt

  1. verheggen koen zegt:

    mooi gezegd jimmy,inderdaad men denkt als je veel succes hebt en cd’s verkoopt dat je rijk bent is niet zo,ik heb in 2000 zelf in jongens groep gezeten ik woonde toen in gent,MISTERY noemde die onze eerste single was nee,nee kijk me niet zo aan.ben blij dat ik die kans gekregen heb,was erg fijne tijd.groetjes

Geef een reactie

