Ik hou daar niet van. Mag het?

Tegenwoordig moet je alles maar leuk vinden. Er zijn een aantal zaken waar ik echt niets mee heb, maar ik zeg het bijna nooit luidop. Want wanneer ik dat doe, ben ik per definitie tegen diegene niet dat net wel leuk vindt. Neen, dat is niet hetzelfde!

Waar heb ik het nou over? Wel. Zal ik een voorbeeld geven?

Ik hou niet van piercings en tatoeages. Ik vind dat niet mooi, ik vind dat niet aantrekkelijk. Ja, ik vind het niet euh klassevol. Mag het? Je doet met je lichaam wat je wil, uiteraard. Maar ik vind dat et leuk, niet mooi. Ik vind dat geen zelfexpressie en ik vind dat zeker niet origineel. Het is meeloperij. Ik zal dus foto’s met “I got inked” (oh gruwelijke term) niet liken. Neen, want ik vindt dat niet leuk.

Mag het? Mag ik het niet leuk vinden? Mag ik het niet aantrekkelijk vinden? Mag ik dus verwachten dat potentiële lieven geen tattoos hebben? Sorry jongens, het is mijn ding niet. En ik herhaal: je doet wat je wil, maar laat mij doen wat ik wil. Namelijk het niet leuk vinden.

Wie ben ik om te oordelen? Terechte vraag? Maar wie ben jij te oordelen over wat ik moet leuk vinden?

Voorbeeld 2. Ik moet geen huisdieren. Geen kat, geen hond, geen goudvis. Ja hoor het kan schattig zijn op foto’s. Maar ik moet dat niet. Ik ben daar vies van. En een beetje bang. Mag het?

Neen, ik ben geen dierenbeul. Neen, die beesten moeten niet weg. Het is niet omdat ik niet van dieren hou, dat ik ze dood wil. Maar ik wil ze niet in mijn omgeving. Ik verkies dus een lief zonder huisdierwens. Sorry jongens, ik ben geen crazy cat boy.

Mag het?

Mijn pleidooi is breder. Laat mensen iets niet leuk vinden wat jij leuk vindt zonder ze meteen af te schilderen als intolerant. Dat is trouwens een zwak tegenargument als je kritiek krijgt op je huisdier of tatoeage.

Oh ja. Ik besef wel dat ik vrijgezel zal blijven. Maar ik blijf erbij geen tattoos, geen piercings, geen huisdieren. Dat is moeilijk. Want ‘alle homo’s (en bi’s)’ hebben tegenwoordig een tatoeage en iedereen wil een kat. Of erger: een hond. Ik niet.

Sorry not sorry.

Dit bericht werd geplaatst in Cultuur, Fashion, Gezondheid, Going out, Holebi, Internet, Lifestyle en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Ik hou daar niet van. Mag het?

  1. Wildcard zegt:

    Leuk geschreven😉

Geef een reactie

