Tuur Van Hove nieuwe coördinator Het Roze Huis – çavaria Antwerpen

Tuur Van Hove (34) is sinds 1 februari de nieuwe coördinator van Het Roze Huis – çavaria Antwerpen. Hij volgt er Joke Weckesser op. Het Roze Huis – çavaria Antwerpen is de provinciale koepel van van holebi- en transgenderverenigingen.

Tuur is geen onbekende voor Het Roze Huis. Hij is sinds 2009 als vrijwilliger actief, waarbij hij begon in het gespreks- en onthaalteam, al snel actief werd in andere werkgroepen en tenslotte ook in de raad van bestuur als ondervoorzitter een belangrijke taak opnam.

“De keuze viel op Tuur omwille van zijn inhoudelijk inzicht in onze organisatie en zijn enthousiasme om deze job in handen te nemen,” zegt uittredend voorzitter Sven Pichal namens het bestuur. “We verliezen met Tuur een zeer gedreven bestuurder, maar we winnen hem nu minstens driedubbel terug als coördinator,” vult bestuurder Leonie Nelissen aan.

Tuur Van Hove: “Ik ben super blij met deze kans. Het is voor mij een eer om het vertrouwen van het bestuur te krijgen en de fakkel van Joke over te mogen nemen. Het Roze Huis is voor mij de afgelopen jaren als het ware een tweede thuis geworden waar ik mijn hart en ziel in steek. Dit zal ik als algemeen coördinator zeker blijven doen. Daarnaast vind ik het belangrijk om de vrijwilligers en de verenigingen die de basis van Het Roze Huis vormen persoonlijk te leren kennen.”

Joke was coördinator van maart 2008 tot januari 2012.

Dit bericht werd geplaatst in Antwerpen, Holebi en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

