Shopping review: Hollister Wijnegem Shopping Center


Zo, eindelijk ben ik dit weekend tot bij Hollister in Wijnegem Shopping Center geraakt. De ingrediënten zijn onderhand bekend: All American outfits, binken en poppemiekes als personeel, luide muziek, een donker en generiek interieur en de fameuze wachtrij.

Ja, de wachtrij. Ik heb misschien 15 minuten moeten wachten. Pro forma, eigenlijk. Een passerende vrouw vroeg me al wat er mis was. Tja, wachten is iets wat wij Belgen, een collectief zootje ongeregeld, niet graag doen. Maar eigenlijk is dat wachten niet dom. Het geeft je ruimte ín de winkel en beperkt in theorie de wachttijd aan de kassa. In theorie, want wanneer je maar één medewerker aan de kassa plaatst, gaat het ook niet vooruit.

Het interieur is gelijkaardig aan alle Hollister-winkels ter wereld: donker, houtkleuren, zomers, een Southern California-gevoel, schermen met zicht op de Stille Oceaan. Dat maakt het moeilijk om de kleren te bestuderen of maten te zien. Maar dat hoort bij de ervaring.

Hollister (en Abercrombie & Fitch) stralen een air uit. Een air van exclusiviteit. Het werkt. Behalve mensen die eigenlijk veel te oud zijn voor het merk – ja, mezelf inbegrepen – zag ik vooral tieners die zich in Gossip Girl wanen. Ah, puberteit…

Een air is goed, zolang het geen arrogantie wordt. De jeans die ik wou had geen prijskaartje. Letterlijk. Ik moet een ander gaan halen. Soit. De tweede had er ook geen. Doen ze het met opzet. Derde keer goede keer. Maar telkens wel 5 à 10 minuten kwijt aan de kassa. Kon de kassierster geen collega sturen? Commercieel denken zat er toch niet in.

Ik leef helemaal mee met de Hollister attitude. Maar overdrijven hoeft niet. Ik ging dus naar huis met gemengde gevoelens. Ook het feit dat Hollister en A&F nu zo bereikbaar zijn, doen de merken in mijn ogen devalueren. Jammer.

Benjamin

PS: de foto’s zijn niet van Hollister in Wijnegem. Er is ook een Hollister in Sint-Niklaas.

Dit bericht werd geplaatst in Fashion, Shopping en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Shopping review: Hollister Wijnegem Shopping Center

  1. selena zegt:

    hollister is super !!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Maurizio zegt:

    Haha, grappig dat deze foto’s nooit gemaakt kunnen zijn in Wijnegem, aangezien er bij alle Europese Hollisters er nog onder staat: southern california by Abercrombie & Fitch 😉

Geef een reactie

