Bruno De Lille zelf slachtoffer van homofoob geweld

Brussels staatssecretaris voor Gelijke Kansen Bruno De Lille (Groen) is zelf al slachtoffer van homofoob geweld geweest. Vier weken geleden nog. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

De Lille, openlijk homo, voert als politicus en als minister al langer actie tegen homofobie in de hoofdstad. Hij is ervaringsdeskundige, vertelde hij op het rondetafelgesprek over gaybashing in België. Daar werd de gaybashingregistratieapp Bashing voorgesteld.

“Vier weken geleden nog werd ik samen met mijn man uitgescholden in de Marollen. Die vormen van verbale gaybashing mogen niet onderschat worden en hebben bijna een even grote impact als fysiek geweld tegenover holebi’s. Jaren geleden werd ik één keer fysiek bedreigd.”

Door die negatieve ervaringen heeft De Lille zijn attitude moeten aanpassen. “Spontaan de hand van mijn man vastnemen op straat doe ik niet meer zonder eerst goed rond te kijken.”

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Politiek en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

