Profvoetballer David Testo (Montreal Impact) komt uit de kast

David Testo (30), een Amerikaans voetballer (soccer, niet American football) bij Impact de Montréal (Montreal Impact), heeft zijn coming-out gedaan tijdens een interview met CBC Radio Canada. Montreal Impact speelt in de tweede klasse in Noord-Amerika.

“Ik ben homo, ik ben homo. Ik heb er niet voor gekozen. Het is gewoon een deel van mezelf. En het heeft niets te doen met het talent van een voetballer. Je kan tegelijk een voortreffelijke voetballer en homo zijn,” zei Testo donderdag. “Ik heb er echt spijt van dat ik niet vroeger mijn coming-out heb gedaan. Ik vecht er al mijn hele leven en carrière lang tegen. Het leven van een professionele atleet die homo is, is ontzettend moeilijk… Het zuigt al je energie op en daarnaast moet je ook op sportief vlak blijven presteren.”

Testo, geboren in North Carolina, startte zijn professionele voetbalcarrière bij Columbus Crew. Hij werd ingelijfd bij Montreal Impact in 2007 en werd twee jaar geleden verkozen tot beste speler. Hoewel het publiek niets wist van de geaardheid van Testo, zegt hij dat zijn familie, vrienden en ploegmaten wisten dat hij homo is.

Publieke coming-outs in het profvoetbal zijn zeldzaam. Jonathan De Falco was gestopt en Anton Hysen speelt in de Zweedse competitie.

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Sport en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

