Klopt Lady Gaga Vlaamse kitsch op Homo Top 100 2011?

Welk nummer komt op 1 van de Homo Top 100 2011 te staan? Iets van Lady Gaga? Is het RIP Yasmine effect uitgespeeld? Is het kiespubliek de coming-out van Bart Kaëll vergeten?

Lady Gaga nummer één?, Biona Jansen, Gazet van Antwerpen, 27.10.2011

“Heel veel homo’s, lesbiennes en biseksuelen hebben deze datum al maanden op voorhand in hun agenda staan”, vertelt Charlotte Duym van de holebi-jongerengroep Enig Verschil, de organisatie die samen met The Breakfast Club de Homo top 100 organiseert.

“Maar niet alleen holebi’s zijn welkom op dit feestje. Integendeel. Ook hetero’s zijn welkom om mee te zingen, brullen of neuriën. “We merken dat steeds meer hetero’s de weg vinden naar dit evenement en dat promoten we ook heel sterk. Dit is ook een braaf holebifeestje zonder ontblote borstkassen of dark rooms. Er is een open sfeer voor iedereen.” Velen noemen deze avond ook een verbroederingsfeestje.

Stemmen

Op de website http://www.homotop100.be kan iedereen zijn of haar tien favoriete hits selecteren uit een lijst van 650 nummers. Hieruit worden dan de honderd meest gestemde liedjes gekozen en gedraaid tijdens deze avond. “Het is opmerkelijk dat de spanning altijd stijgt als we aan de laatste vijftien liedjes aanbelanden. Iedereen is altijd erg benieuwd naar die nummer één en bij de eerste tonen gaat iedereen volledig uit zijn dak.”

Nummer één

Dat de topfavorieten niet altijd zo voor de hand liggend zijn, blijkt uit de resultaten van de vorige jaren. Toen haalden Zeil je voor het eerst van Bart Kaëll, Porselein van Yasmine en Soldiers of Love van Liliane Saint-Pierre vaak de top drie. In 2010 was charmezanger Christoff de meest opmerkelijke nieuwkomer. Een mooie mengeling van Nederlandstalige en Engelstalige hits zorgen voor een gevarieerd muziekaanbod.

Queen of Pop

Maar dit jaar verwacht Charlotte Duym een helse strijd tussen de Vlaamse schlagers en Lady Gaga. “De nieuwe Queen of Pop komt wereldwijd op voor gelijke rechten en is ontzettend populair bij de holebi-

gemeenschap. Heel veel holebi’s zijn helemaal into Lady Gaga. Maar tot nu toe is het een spannende strijd. Het is afwachten wie er als grote winnaar uit de bus zal komen, maar amusement is alvast verzekerd.”

Homo top 100, maandag 31 oktober, deuren openen vanaf 21u. Mensen die aangesloten zijn bij de holebijongerengroep betalen 9 euro, anderen 12 euro.

Stemmen kan op http://www.homotop100.be

Kiezen homo’s voor Lady Gaga of Bart Kaëll?, Guy Van Vliet, Gazet van Antwerpen, 28.10.2011

Jens Geerts
Nieuwste homo-icoon

1.Oya Lélé – K3: “Mijn onbetwiste nummer 1! Dankzij mijn vakantiewerk bij Alice in Wonderland herontdekte ik het kind in mezelf. Sterke persoonlijkheden Karen, Kristel en Josje brengen misschien suikerspinzoet, maar doeltreffend een boodschap van verdraagzaamheid.”

2.Any Which Way – Scissor Sisters: “Het geilste en platste nummer ooit geschreven. Ik ontmoette de groep in 2010 op TW Classic. Deze ‘jeannetutters’ dragen elk overheerlijk cliché over homomannen hoog in het vaandel.”

3.Je t’adore – Kate Ryan: “De beste Vlaamse plaat ooit op het Eurovisiesongfestival. Dat Kate slechts twaalfde werd in de halve finale van 2006, komt door het niet promoten van de kniezwengel, de beste dancemove sinds de Macarena!”

Amber
Uit Mijn restaurant!

1.Fun House – Pink: “Ik ben een enorme fan van Pink, een vrouw met een geweldige uitstraling. Ik was meteen verkocht nadat ik haar live aan het werk had gezien in het Sportpaleis. Sedertdien zag ik ze vaker optreden, tot in Nederland toe. Ik kies voor Fun House omdat het een leuk dansnummer is.”

2.Shooting Star – Air Traffic: “Een fantastische song! Elk koppel heeft wel een nummer dat heel bijzonder is en deze song is speciaal voor Elodie en mij. Sinds we het die eerste keer samen in de auto hoorden, is het echt ons liedje geworden.”

3.Sweet Disposition – The Temper Trap: “Als het heel druk is, dan draai ik dit heerlijke liedje, want het ontspant me. Sinds de start van Mijn restaurant! zijn er niet zo veel rustige momenten. Dit nummer heb ik in de keuken dus al vaak gespeeld op de vele drukke momenten!”

Bart Kaëll
Nummer één vorig jaar

1.It’s raining men – The Weather Girls: “Ik denk niet dat ik terug op 1 zal staan. Zelf zet ik It’s Raining Men op 1. Een heel leuk nummer met een heerlijk vette knipoog. Maar het moet wel de versie van The Weather Girls zijn. Die twee zwarte vrouwen hebben geweldige stemmen!”

2.Angels – Robbie Williams: “Een echte allround topentertainer. Hij heeft ook enorm veel lef. Hij kon teren op het succes van Take That, maar waagde zich toch aan een solocarrière. Angels is een nummer dat ik 20 keer na elkaar kan spelen.”

3.Le Freak – Chic: “Echte wereldklasse uit mijn jeugd. Ik studeerde toen nog en had zowat alle platen van Chic. Le Freak was mijn favoriet: heel dansbaar en dus ideaal bij het uitgaan. Chic had een uniek geluid, de reden waarom hun liedjes er vandaag nog altijd staan.”

Top tien 2010

  1. Zeil je voor het eerst – Bart Kaëll
  2. Porselein – Yasmine (Nr. 1 in 2009)
  3. Dancing Queen – ABBA (Nr. 1 in 2007)
  4. Diva – Dana International
  5. Hé Lekker Beest – Isabelle A
  6. Bad Romance – Lady Gaga
  7. I Will Survive – Gloria Gaynor (Nr. 1 in 2004)
  8. Diep In Mij – Yasmine
  9. De Marie-Louise – Bart Kaëll
  10. Soldiers Of Love – Liliane Saint-Pierre (Nr. 1 in 2008)
Dit bericht werd geplaatst in Antwerpen, Going out, Holebi, Media, Muziek en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Klopt Lady Gaga Vlaamse kitsch op Homo Top 100 2011?

  1. Pingback: Homo Top 100 2011: Dana International (Diva) op 1 | Lacquemant

Geef een reactie

