Jens Geerts presentator OUTTV Vlaanderen: jurylid vriend Robin Vissenaekens “onthield zich”

Jens Geerts is de nieuwe omroeper van holebizender OUTTV Vlaanderen op Telenet. Opmerkelijk is dat Jens’ lief Robin Vissenaekens in de jury zat. Iets wat heel wat mensen vreemd vinden. Kon Vissenaekens zichzelf niet wraken uit de jury? “Robin heeft zich onthouden”, klinkt het.

Twee tv-gezichten onder één dak, Sven Van Haezendonck, Gazet van Antwerpen, 20.08.2011

U zou ze de jongere versie van Luc Appermont en Bart Kaëll kunnen noemen. Alleen hebben de twee Antwerpenaars er niet zo lang over gedaan om uit de kast te komen. “Ik had mijn eerste homoseksuele ervaring op mijn veertiende, en op mijn zestiende heb ik me geout. Ik kom fel op voor homorechten”, zegt Jens Geerts. In juni studeerde hij in Mechelen met onderscheiding af als reclamemaker. “Maar als je met de hond slaapt, krijg je zijn vlooien”, lacht de vlotte en sympathieke twintiger. “Jens heeft eerst voor apotheker gestudeerd. Maar ik merkte aan hem dat hij iets creatiever wilde doen. En medicijnen kan je nu eenmaal niet zomaar mengen, want dat kost mensen het leven. Met televisie kan dat wel”, vertelt zijn vriend Robin Vissenaekens.

Royalty

Robin heeft in de media al heel wat watertjes doorzwommen. Bijvoorbeeld als vliegende reporter voor het Hart van Vlaanderen van vtm, en voor Vlaanderen Vakantieland op Eén. Een maand geleden ruilde hij zijn job als netcoördinator bij MNM voor die van eindredacteur bij de nieuwdienst van vtm. “Ik werk mee aan Royalty. Nu Jens aan de slag gaat bij Outtv heb ik ook het betaalpakketje lifestyle besteld bij Telenet, want ik wil hem volgen”, vertelt Robin. Jens is zichtbaar gelukkig. “Ik ben Robin erg dankbaar. Hij is mijn mentor. Ik heb veel van hem geleerd. Daarom ook dat ik hem zo graag zie”, pikt Jens in. “Wij kunnen elkaar verrassen, al vanaf de eerste dag. En dat heb je ook nodig om televisie te maken”, zegt Robin. Zijn vriend Jens is vanaf volgende week maandag elke avond te zien op kanaal 551 van Telenet. Als omroeper van Outtv zal hij een week lang alle programma’s aankondigen. “Zodat het publiek aan me kan wennen. In de toekomst krijg ik wellicht ook een eigen programma”, kondigt de kersverse presentator aan.

Eerder toevallig nam Jens in volle examenperiode deel aan de voorrondes voor de wedstrijd van Outtv. “Robin ging mee om te supporteren. Uiteindelijk zetelde hij op vraag van de organisatie mee in de jury. Al wilde hij eerst duidelijkheid of dat geen probleem zou zijn als ik de finale haalde. Dat bleek niet het geval. Robin heeft zich telkens onthouden. En tijdens de talentenjacht was hij de peter van een andere kandidaat, Vincent De Coninck uit Mechelen.”

Jens Geerts liet zich eerder ook al opmerken toen hij in zijn adamskostuum solliciteerde naar een stage bij het Antwerpse reclamebureau LDV United.

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Televisie en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Jens Geerts presentator OUTTV Vlaanderen: jurylid vriend Robin Vissenaekens “onthield zich”

  1. Tssk zegt:

    als Robin zich onthield, waarom is hij dan pas in de jury gaan zitten nadat Jens door de preselecties was?

  2. Pingback: OUTTV in nauwe schoentjes na selectie Jens Geerts als omroeper | Lacquemant

Geef een reactie

