Thom Goderie Mr Gay Netherlands 2011

De 20-jarige Thom Goderie is de nieuwe Mister Gay Netherlands. Hij won de finale die vrijdagavond plaatsvond op het Amsterdamse Rembrandtplein. Goderie was dol blij met zijn titel: “Wow, wow, wow! Wat een geweldige ervaring en wat een geweldige eer. Het komende jaar ga ik er vol voor!” Johnny Elisen werd tweede, Vincent Roelofs derde.

Voor de jury, bestaande uit musicalster Jamai Loman, ‘Echt Meisje’ Britt Dekker, COC-voorzitter Vera Bergkamp en Diva Mayday, was het al snel een uitgemaakte zaak. Voor ze met elkaar in conclaaf gingen, wisten ze al dat Thom moest winnen. Jamai over Thom: “Hij heeft een bijzondere aanwezigheid. Je blijft naar hem luisteren.” De tweede en derde plaats werden ingenomen door respectievelijk Johnny Elisen en Vincent Roelofs.

Tijdens de show was er een gastoptreden van Patricia Paay en ontving GTST-acteur Ferry Doedens de Gay Media Award. Doedens kreeg de prijs naar aanleiding van zijn nuchtere reactie op de kritiek die volgde op zijn homoseksuele vrijscène in ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’

Mr Gay finalist: Thom

Thom Goderie, 20, komt uit Roosendaal. Hoewel je het inmiddels niet meer zou zeggen, was hij vroeger niet zo’n prater. Pas na een bezoek aan het hojo-kamp, kwam hij los en inmiddels is hij niet meer te stoppen! Zijn enthousiasme straalt er vanaf en hij kan niet wachten om dat op 5 augustus in de finale met iedereen op het Rembrandtplein te delen.

Ik heb me ingeschreven als grapje. Vrienden zeiden ‘doe mee, leuk!’. Ik had niet verwacht dat ik überhaupt de eerste ronde al zou halen. Toen ik werd uitgenodigd voor een gesprek ben ik gaan nadenken over mijn motivatie. Er zijn hier jongens met een heftig verhaal. Ik heb dat allemaal niet. Ik kom dan wel uit een klein dorp, maar ik ben altijd overal geaccepteerd. Dat vind ik een mooi positief voorbeeld. Iedereen kan en mag dus homo zijn, zelfs een boer uit Brabant, haha.

Waar je ook van houdt, wie of wat je ook bent, je moet altijd jezelf blijven. Ik snap best dat dat lastig kan zijn als je omgeving je niet accepteert, maar je bent wie je bent, en dat kan niemand veranderen. Zorg dat je trots bent en blijft op jezelf.

Waarom zouden mensen op mij moeten stemmen? Ik denk mijn enthousiasme. Ik ga overal vol voor en je kunt de wereld beter lachend tegemoet treden dan huilend.

Ik studeer Urban Design. Stedenbouw, maar dan ook vooral gericht op de architectuur. Ik denk dat ik een creatieve tak heb en ben erg geïnteresseerd in bouwen en wonen. Ik ben altijd benieuwd hoe mensen wonen en naar huizen die te koop staan. Zelf ga ik vanaf 10 augustus in Amsterdam wonen. Samen met m’n zusje. Een appartementje tegenover de Trut. Daar heb ik ontzettend veel zin in.

M’n zus is erg belangrijk geweest bij mijn coming out. Maar als eerste vertelde ik het op mijn 16e aan mijn moeder. Ik durfde vroeger niet over mijn homoseksualiteit te praten, terwijl mijn ouders juist zeiden: ‘Thom, ga ervoor!’. Iedere keer dat we het erover hadden, zat ik in tranen. Toen hebben mijn ouders voorgesteld om naar het hojo-kamp te gaan. De begeleiding die ik daar heb gekregen, daar kan ik geen kwaad woord over zeggen. Ik heb daar geleerd mezelf te zijn. Daarna was het: kom maar op, gay scene! Maar ik vind een leuke heterokroeg ook heel gezellig hoor.

Van mezelf mag ik alleen seks hebben als ik verliefd ben. Wat een ander daarvan vindt, mag diegene zelf weten. Ik ben niet gelovig, maar ik geloof wel in liefde en ik hoop het een keer tegen te komen. Ik vind dat echt belangrijk. Je moet je goed bij iemand voelen. Om Mr Gay te zijn hoef je toch ook niet met iedere homo seks te hebben gehad? Misschien wil ik dat wel meegeven. Het is een snelle wereld, het is vaak aan-uit-aan-uit, maar vergeet niet om ook een beetje trots op jezelf te zijn, en op je lichaam.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Thom Goderie Mr Gay Netherlands 2011

  1. Pingback: Mr. Gay Netherlands Thom Goderie aangekomen in Zuid-Afrika voor Mr. Gay World-verkiezing | Lacquemant

  2. Pingback: Thom Goderie wint Mr. Gay Formal Wear en Mr. Gay Congeniality tijdens Mr. Gay World 2012 | Lacquemant

  3. Pingback: Bobby de Vries = Mister Gay Netherlands 2012 | Lacquemant

Geef een reactie

