Bram Bierkens slachtoffer van zinloos homofoob geweld

Zanger, presentator en eventorganisator Bram Bierkens is vrijdagochtend rond 3 uur aangevallen. Dat meldt zijn vriend Ivan Denis op Facebook. Bram Bierkens kwam van discotheek Red & Blue in Antwerpen, waar hij eerder op de avond al last had gehad met enkele jongeren. Dat net in de context van Antwerp Pride en homofoob geweld in Brussel.

Hij vertrok richting ’t Eilandje en werd tegengehouden in de omgeving van het MAS door vijf jongeren, die hem stampen in de buik, borst en knie bezorgden. Bram is heel hard beginnen roepen en heeft het dan op een lopen gezet. Met de schrik op het lijf is hij bij zijn vriend, Ivan Denis, komen aanbellen.

“Bram was helemaal overstuur maar is er gelukkig nog vrij goed aan toe. Hij wilde wel geen klacht indienen bij de politie omdat hij de daders niet kon omschrijven en dan zou hij een klacht tegen onbekenden moeten indienen”, vertelt het koppel.

“Bram zal dit weekend wel proberen aanwezig te zijn op de verschillende Antwerp Pride Events omdat hij vindt dat er moet opgekomen worden tegen zinloos geweld. En dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn in deze maatschappij!”, luidt het strijdvaardig.

Dit bericht werd geplaatst in Antwerpen, Godsdienst, Going out, Holebi, Media, Televisie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Bram Bierkens slachtoffer van zinloos homofoob geweld

  1. mijnrozebril zegt:

    Toen ik het las was mijn eerste gedachte: Die man gaat wel heel ver voor wat extra aandacht… Ik hoop echt dat niemand zo laag is dat ie hierover gaat liegen, toch? Zoniet denk ik: jammer dat het ook in Antwerpen erg gesteld is…

    • Benjamin zegt:

      Het staat ook op de Facebookpagina van zijn lief. Ik zie niet in waarom hij zou liegen.

      • mijnrozebril zegt:

        Omdat soms mensen dingen zeggen die niet waar zijn, voor persoonlijke en of commerciële doeleinden. Ik zie Bram volledig in staat het verhaal aan te dikken, net omdat het dan extra mooi past in de rest van alle media-aandacht die er de laatste tijd besteed is aan het onderwerp, waarna het gebruikt kan worden om aandacht te vestigen op zichzelf en zijn projecten. “Slechte aandacht, is ook aandacht. Het is hetzelfde als de mensen die dachten dat Ryan Dunn niet echt dood was, omdat hij in staat zou zijn het verhaal te verzinnen.

        Maar omdat ik verder geen waardeoordeel wilde vellen over Bram bedenk ik me dat het wel heel onfortuinlijk is voor hem en de zijne, en toch ook voor ’t MAS en de stad antwerpen.

  2. De reden waarom die geen klacht indient, ontgaat me wel volledig.

  3. Pingback: Ook in Antwerpen homofobe en vrouwonvriendelijke islamitische ‘zedenpolitie’ (+ video) | Lacquemant

  4. Bram Bierkens zegt:

    Graag zou ikzelf op dit artikel willen reageren. Het zou erg laag bij de grond zijn om hier een PR stunt van te maken. Daarnaast was ik helemaal niet van plan om dit zo groots naar buiten te brengen. Mijn partner (Ivan) heeft dit op zijn FB profiel gepost, waardoor er een storm aan reacties is ontstaan. Natuurlijk mogen we dit incident ook niet dood zwijgen, maar wil maar meegeven dat mijn belangrijkste boodschap is om dit verhaal niet groter te maken dan het was en er samen voor te zorgen dat we een geweldig Pride weekend kunnen/mogen meemaken! Dank u

  5. Pingback: Het Roze Huis en politie roepen slachtoffers homofobie incidenten te melden | Lacquemant

  6. Pingback: Bram Bierkens wilt homofobe agressie van zich afzetten en voortgaan | Lacquemant

Geef een reactie

