Vrouw/man-liefdessoap rond Stephanie Deveux (Exquisa): loog ze voor het geld?

In Het Laatste Nieuws van zaterdag 28 mei hield Stephanie Deveux van Exquisa (Mijn Restaurant) zich op de vlakte. Ze zou ook op een man verliefd kunnen worden. Dat ze biseksueel is en niet lesbisch is op zich niet bijzonder. Maar in Dag Allemaal op 31 mei pronkt ze met Michael. Volgens Clint.be deed ze dat voor het geld.

Stephanie: “Ik heb gelogen voor het geld”

[…]

Wie weet wou ze haar relatie en plotse ommekeer naar partnerkeuze toe uit de mediabelangstelling houden, maar dan is poseren voor de cover van Dag Allemaal niet zo’n verstandige beslissing. In een korte reactie die HLN opvroeg bij Stephie bleek al snel de waarheid: “Ik heb gelogen. Tegen journalisten heb ik niet helemaal de waarheid verteld. Sorry”, aldus Stephie. Maar waarom Stephie, waarom? “Omdat er iets tegenover stond, anders had ik het natuurlijk niet gedaan.” Nu vragen we ons toch af wat Stephie nog allemaal voor geld wil doen…

Bij het Nieuwsblad gaan ze dieper in op het lesbisch of bi zijn.

Stephanie van ‘Mijn restaurant’ kiest na Yanaïka voor een man

[…]

Heteromannen die denken dat mooie Stephie ineens ‘bekeerd’ is, zijn er echter aan voor de moeite. Want biseksualiteit bestaat wel degelijk, zegt seksuologe Rika Ponnet.

‘Zie het als een continuüm, met aan het ene einde uitgesproken homo’s of lesbiennes, aan het andere einde uitgesproken hetero’s. In het midden van dat continuüm bevindt zich een overgangsgebied, met mensen die wel degelijk op beide geslachten verliefd kunnen worden’, aldus Ponnet.

‘Mensen moeten niet denken dat Stephies bi zijn een ‘fase’ was, en dat ze nu ‘ineens’ hetero is geworden’, zegt ook Mieke Stessens van holebifederatie çavaria. ‘Er zijn echt wel mensen voor wie biseksualiteit hun seksuele identiteit is.’

Iets wat ook Stephie zelf beaamt. ‘Ik val op iemands persoonlijkheid, niet op geslacht. Ik hou van Michael om wie hij is als mens. Dat is altijd al zo geweest bij mij. Het is niet zo dat ik plots beseft heb dat mannen mij iets kunnen bieden wat vrouwen niet kunnen. Ik zie gewoon weinig relationele verschillen.’

Onbegrijpelijk

‘Bi zijn is voor heel wat mensen toch een stuk minder duidelijk dan lesbisch of homoseksueel zijn’, zegt Mieke Stessens. ‘Sommigen profileren zich naar de buitenwereld ook niet als bi, ook al zijn ze dat wel. Want als je eerst een homoseksuele relatie hebt en dan ineens toch met iemand van het ander geslacht begint, is de omgeving toch weer verrast en heeft die het daar moeilijk mee. Het is alsof je een tweede keer uit de kast komt.’

En Stephie weet dat. ‘Wat ik voel is echt, maar er zullen zeker giftige reacties komen, wellicht ook uit de holebi-wereld’, zegt Stephie. ‘Maar het is hole-BI hé, dit moeten ze dus wel begrijpen.’

Ook Yanaïka – ‘trouwens wel honderd procent voor de vrouwen’ – had lang last met het concept ‘bi’. ‘Ik vond dat vroeger onbegrijpelijk, dat je zowel op mannen als vrouwen verliefd kon worden. En ik heb het er nog altijd moeilijk mee. Maar je kiest niet op wie je verliefd wordt. Zoals ik er ook niet voor kies om op biseksuele meisjes te vallen. (lacht)’

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Horeca, Media, Televisie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

