Falko De Bolster drie maanden samen met Laurens

Hij heeft misschien geen geluk in het spel (Idool 2011), maar wel in de liefde. Falko De Bolster is al drie maanden samen met Laurens.

Falko en liefje Laurens als twee druppels water, Kim Walckiers, Het Nieuwsblad, 21.03.2011

Het ‘Idool’-avontuur is over voor Falko De Bolster (17), de androgyne kandidaat uit Gent. Met veel liefde werd hij getroost door zijn vriend Laurens (17), die een kopie lijkt van Falko. ‘Mensen denken dat we broers zijn.’
Ik ben toch extremer dan Laurens, niet?

De eerste liveshow van Idool was een brug te ver voor Falko. Het showgehalte tijdens zijn versie van Can’t get you out of my head zat zoals gewoonlijk goed, maar vocaal was het niet zo sterk. Er vloeide vrijdag meer dan één traantje. Maar Falko was in goeie handen, want zijn vriendje Laurens stond klaar om hem liefdevol te troosten. En dat was op z’n zachtst gezegd een opmerkelijk gezicht. Twee blonde kopjes bij elkaar, ongeveer even groot, slank, skinny jeans, een handtas, make-up. De twee lijken wel een kopie van elkaar.

‘Wel meer mensen vinden dat’, zegt Falko. ‘Hoe vaak krijgen we niet de vraag of we broers zijn. Brrr! Het idee alleen al. (lacht) Soms nemen fotografen ook foto’s van Laurens terwijl ze denken dat ik het ben. Of mensen zeggen: Ik heb je in ’t stad zien lopen. Terwijl het Laurens was.’

Zelf ziet Falko de gelijkenis niet. ‘Ik ben toch extremer dan Laurens, niet? Hij loopt niet rond op hakken en draagt geen handtas.’ Hoezo geen handtas? En die Louis Vuitton rond zijn schouder dan? ‘Da’s toch geen handtas’, lacht Falko. ‘Dat is gewoon een tas, een man bag. Neen, ik vind niet dat we dezelfde zijn, behalve die blonde bles, ja. Maar hij had die eerst! Ik had tot twee maanden geleden bruin haar, maar ik wou eens iets anders. En nu mag ik het van Laurens niet meer veranderen omdat hij me zo veel mooier vindt.’

Twee jaar verleiden

Falko en Laurens zijn bijna drie maanden een koppel, maar kennen elkaar al een jaar of twee. ‘In het holebimilieu kent iedereen iedereen een beetje. Ik wist dus wie hij was en heb hem aangesproken via Facebook. We hebben toen afgesproken en zijn beste vrienden geworden. Na twee jaar is de vonk dan eindelijk overgesprongen. Ik was van het eerste moment gewonnen, maar ik heb twee jaar moeten wachten. Het heeft me veel tijd en moeite gekost om hem te verleiden.’

‘Of we samen gaan shoppen? Neen, dat doen we liever met onze aparte vrienden. We willen elkaar vrijheid geven. We dragen ook niet elkaars kleren, neen. (lacht) Behalve een pull als ik het koud heb of zo.’

‘Wat me zo aantrekt in Laurens, is dat hij heel eerlijk en lief is. Voor mijn verjaardag heeft hij me nog een ring gegeven met een langwerpige kristal en swarovskisteentjes. Hij is ook een beetje verlegen en daar val ik op. Ik heb geluk dat hij een mooie jongen is, maar de verpakking is niet belangrijk. Mijn vorige vriendje zag er net heel mannelijk uit. De persoon, dat vind ik belangrijk. Ik kan ook op een meisje vallen, maar verder dan wat aantrekkingskracht gaat dat niet met meisjes.’

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Muziek, Televisie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Falko De Bolster drie maanden samen met Laurens

  1. Pingback: Falko De Bolster finalist in Lady Gaga-assistentwedstrijd (+ video) | Lacquemant

Geef een reactie

