Falko De Bolster (Idool 2011): “niet iedereen apprecieert mijn anders-zijn”

Met zijn androgyne looks is Falko De Bolster de opvallende deelnemer van Idool 2011. Niet iedereen begrijpt of apprecieert dat. “Ik ga me niet inhouden. Voor mensen die een probleem hebben met mij zal het alleen maar erger worden. Ik doe dit absoluut niet om toch maar op te vallen. Ik toon me zoals ik echt ben.”

Moment van de waarheid, Gazet van Antwerpen, 18.03.2011

Met 15 zijn ze nog, de Idool-kandidaten. Vanavond treden ze op voor een duizendkoppig publiek in de studio’s in Lint. Uw krant maakt met drie opvallende kandidaten een stand van zaken op van hun avontuur.

“De reacties op mijn aanwezigheid in Idool zijn zeer verdeeld. Ik val door mijn looks en kledij meer op dan anderen, en niet iedereen lijkt dat te appreciëren. Ik krijg geregeld opmerkingen van mensen die eigenlijk totaal niet snappen hoe ik in mekaar zit. Ze fantaseren daar dan een beeld bij dat compleet anders is dan de werkelijkheid. Ook zijn er mensen die niet kunnen uitstaan dat er mensen rondlopen die anders zijn en zich toch gelukkig voelen. Ik maak me geen illusies. Die verdeeldheid zal er altijd zijn. Maar ik probeer dat als iets positiefs te zien. Mensen praten over je, en daardoor verdwijn je niet uit de aandacht. Mensen mogen best kritiek uiten, zolang die maar opbouwend is en niet enkel bedoeld om te kwetsen.” Plannen om zich iets mannelijker te kleden en te gedragen heeft Falko absoluut niet. “Ik toon me zoals ik in het dagelijkse leven ben. Mensen moeten dat maar accepteren, want zo zal ik de komende weken ook op tv zijn. Ik ga me niet inhouden. Voor mensen die een probleem hebben met mij zal het alleen maar erger worden. Ik doe dit absoluut niet om toch maar op te vallen. Ik toon me zoals ik echt ben.” Hypothekeert Falko hierdoor niet z’n kansen op de eindwinst? “Dat denk ik niet. Het feit dat ik nog maar 17 jaar ben en nog niet zoveel ervaring heb speelt evenzeer een risico om vrijdag al af te vallen.” Falko is in elk geval al bekend. “Enkele dagen geleden ging ik naar een concert van Katy Perry in Brussel. Iedereen herkende me meteen toen ik mijn hoofd door het raam stak. Ik ben zeker met 20 meisjes op de foto geweest. Dat belooft voor binnenkort.”

[…]

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Muziek, Televisie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Falko De Bolster (Idool 2011): “niet iedereen apprecieert mijn anders-zijn”

  1. Pingback: Falko De Bolster drie maanden samen met Laurens | Lacquemant

  2. Pingback: Gay’nstraight: Wel Homo, Niet Verwijfd | Lacquemant

  3. Pingback: Falko De Bolster finalist in Lady Gaga-assistentwedstrijd (+ video) | Lacquemant

Geef een reactie

