Meir Antwerpen: koopzondag op 9 januari 2011

Om de start van de wintersolden goed in te zetten, zijn de winkels van de Meir, de Kammenstraat en omgeving open op zondag 9 januari 2011. De winkels zijn open van 13 tot 18 uur.

Andere koopzondagen voor 2011 zijn nog niet gekend.

Dit bericht werd geplaatst in Antwerpen, Fashion, Shopping en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Meir Antwerpen: koopzondag op 9 januari 2011

  1. Pingback: BK veldrijden Antwerpen-Linkeroever: parcours, bereikbaarheid, parking, openbaar vervoer | Lacquemant

  2. patrice zegt:

    Voor mij mogen alle zondagen alle winkels open zijn, dat heb je als werkende mens tenminste eens tijd om op je gemak te gaan shoppen.
    Anderzijds begrijp ik dat dit natuurlijk indruist tegen de principes die werden afgedwongen tijdens de arbeidersstrijd, al zou ik hier toch niet te principieel zijn en een veranderende context in ogenschouw nemen; onze samenleving is nu eenmaal veranderd sinds 1900… Veel hangt m.i. af van de modaliteiten. Er zijn heel wat mensen die op zondag willen werken (ikzelf zou er bv. totaal niet om geven, zo is mijn zondag nuttig gevuld en heb ik een dagje vrij tijdens de week (als er veel meer te beleven valt)), mijn vriend werkt ook deeltijds dus ook als koppel is dit geen probleem etc… Misschien zou er via één of ander kantoor een pool kunnen komen met mensen die heel graag op zondag willen werken : een pool waar winkels kunnen uit putten voor zondagwerk. Plus mag het dan, zoals in veel andere sectoren, ook wel beter betaald worden als je op zondag werkt.
    Tenslotte moet het een vrijwillige engagement blijven : bv. voor mensen met kleine kinderen is het immers niet altijd even makkelijk om op zondag te werken en het mag ook weer geen instrument worden in het “activeringsbeleid” van uitkeringstrekkers. Maar voor de rest : super die zondagopeningen!

  3. peggy michielsens zegt:

    Ik ben voorstander om 1 zondag per maand te openen maar dan wel alle winkels op dezelfde zondag.
    De manier van leven en werken is nu eenmaal veranderd. Ik werk in de distributie en heb nooit een zaterdag vrij. Ik heb er geen bezwaar tegen dat ik 1 zondag per maand zou moeten werken.

  4. Pingback: Top Posts — WordPress.com

Geef een reactie

