Music For Life: Sam De Bruyn trok zich op aan mannelijk schoon (+ foto’s)

Music For Life 2010 vanuit Antwerpen bracht 5 020 747 euro op. Zelfs zonder de 1 300 000 van de federale en Vlaamse overheden meer dan Gent vorig jaar. Wat onthoudt Sam De Bruyn van deze editie?

Sam, Sofie en Tomas over de grootste Music for Life ooit, Jozef Leysen, 26.12.2010

Sam De Bruyn, Sofie Lemaire en Tomas De Soete zijn weer vrij. Een week lang hebben ze radio gemaakt vanop de Antwerpse Groenplaats. Daarmee hebben ze een recordbedrag bijeen gebracht voor aidswezen in Afrika. Een heroïsche inspanning, maar zelf blijven ze er bescheiden onder. ‘De mensen die iets gedaan hebben voor Music for Life zijn de echte helden.’

[…]

Wat was het mooiste moment van de voorbije week?

Sam: ‘Dat kunnen kleine dingen zijn. Ik heb bijvoorbeeld elke nacht van 12 tot 4 gepresenteerd. Elke nacht om 12 uur kwamen er drie jongens uit Ekeren toe die pas om 4 uur weer weggingen. Die hebben daar elke nacht gestaan. Die hebben misschien alleen op ’t einde 5 euro uit hun zak gehaald. Maar het deed me ongelooflijk veel dat ze er elke nacht opnieuw stonden om te zwaaien en te tonen dat ik niet alleen was.’

[…]

Jullie hebben ondertussen een echte heldenstatus. Wat vinden jullie daarvan?

Tomas: ‘Alle mensen die iets gedaan hebben, zijn de echte helden. Ik herinner me – net als Sam – twee jonge mensen die er bijna 24 uur op 24 hebben gestaan. Ik vroeg me af wanneer ze sliepen. Dat vind ik helden. Zij werden niet toegewuifd, zij hebben aan een stuk door zelf staan wuiven en ons draaiende gehouden. Oké, we hebben niet echt gegeten en niet veel geslapen, maar we hebben wel serieus veel teruggekregen.’

Wat hebben jullie het meeste gemist?

Tomas: ‘Mijn kinderen en mijn lief.’

Sofie: ‘Gewoon een uur voor mezelf, een uur op een plek die ik zelf gekozen heb, met niemand die me iets zou kunnen vragen. Je kan wel weg van het publiek, maar je kan niet weg van de mensen. Dus zo’n uur voor mezelf in het midden van de week, dat zou heel veel deugd kunnen doen.’

Sam: ‘Stilte. Het feit dat het hier zo stil is dat je die frigo kan horen zoemen, dat vind ik zo aangenaam. Dat heb ik echt gemist, zeker als je wil slapen in het huis en ze maar blijven roepen: Waar is da fiestje, hier is dat fiestje!’

Dit bericht werd geplaatst in Antwerpen, Holebi, Lifestyle, Media, Radio en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Music For Life: Sam De Bruyn trok zich op aan mannelijk schoon (+ foto’s)

  1. Pingback: Sam De Bruyn in laatste Music For Life | Lacquemant

Geef een reactie

