Stefano Giuliani (So You Think You Can Dance) durft niet buiten komen

Verliezend halve finalist Stefano likt zijn wonden na de uitschakeling.

“Ik durf niet buiten komen”, Het Belang van Limburg, 23.11.2010

“Samen uit, samen thuis”, fluisterde Enora Oplinus (19) haar lotgenoot Stefano Giuliani (20) zondagavond in zijn oor bij de laatste beelden van de halve finale van ‘So You Think You Can Dance’, waarin de West-Vlaamse en de Limburger niet voldoende stemmen behaalden om de finale te mogen dansen.

“Zij zou het moeilijk hebben gehad als ik had mogen blijven zonder haar en omgekeerd zou dat voor mij ook het geval zijn geweest”, bekent Stefano. “We kenden elkaar al langer, van in de Koninklijke Balletschool van Antwerpen. Voorlopig durf ik niet buiten komen. Ik weet niet wat voor impact het programma heeft gehad want we hebben al die tijd van de liveshows in Aalsmeer gezeten.”

Naar de reden waarom hij er is uitgestemd heeft hij het raden. “Het was één kans op drie. De jury vond ons alledrie evenwaardig en durfde geen eindoordeel aan. Voor onze cha-cha-cha kregen we relatief weinig stemmen, al vond ik het superleuk om te doen. In de tweede, dramatische dans had ik een dienende functie. Hebben de sms’ers dat onderschat? Ik zou het niet weten. Ik weet evenmin of het een voordeel is geweest dat ik er op een grappige manier voor uit ben gekomen dat ik homo ben. Uitendelijk was het een kwestie van populariteit. Hoop ik toch. Want dan betekent het dat ik toch bij de populairste drie ben geëindigd.”

Toekomst

Toen de Maaslander aan ‘So You Think You Can Dance’ begon, kon hij niet vermoeden dat hij zo ver zou geraken. De vraag is nu wat het hem zal opleveren voor zij toekomstige carrière. Hij heeft geen idee.

“Misschien krijg ik nieuwe kansen bij het Scapino Ballet in Rotterdam, bij het Ballet van Vlaanderen of het Nederlands Dans Theater in Den Haag. Misschien levert het mij veel jobs op, misschien geen. Ik denk ook aan workshops geven en aan evenementen. Winnen in zo’n wedstrijd heeft alleszins niet zoveel belang. Ik reken erop dat ze me niet snel zullen vergeten zijn.”

Dit bericht werd geplaatst in Ballet, Holebi, Media, Televisie en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Stefano Giuliani (So You Think You Can Dance) durft niet buiten komen

  1. Pingback: Belgische regering en Léonard genomineerd voor Homofobieprijs, ouders Stefano Giuliani voor Folieprijs | Lacquemant

  2. Pingback: Ouders Stefano Giuliani krijgt Folieprijs van çavaria, Fobieprijs voor aartsbisschop André-Joseph Léonard | Lacquemant

  3. Pingback: Ouders Stefano Giuliani: “Homo of niet, je moet achter je kind staan” | Lacquemant

Geef een reactie

