Ann Wauters én Lot Wielfaert verwachten kindje(s)!

Niet alleen Ann Wauters, ook vrouwlief Lot Wielfaert is zwanger.

Ann Wauters en haar vriendin allebei zwanger, De Standaard, 16.11.2010

Ann Wauters, een van de beste basketbalsters ter wereld, stopt tijdelijk. Wauters is drie maanden zwanger. En -verrassing- haar vriendin/partner vier maanden.

Samen uit, samen thuis. Ann Wauters en haar levenspartner, de ex-basketbalster Lot Wielfaert, hebben een flink stuk van de wereld gezien. New York, Cleveland, San Antonio, Ekaterinburg, Moskou, Samara, Samsung Bichumi Life: of Wauters nu aan de slag ging in Amerika, Rusland, Zuid-Korea of ergens anders, Wielfaert staat aan haar zijde, zodat beiden zich thuisvoelen.

Maar niet alleen van hun sportieve project maken ze een duobaan. Het koppel droomt sinds enige tijd van een gezin. ‘Als ik met de kinderen speel van mijn zus, kan ik daar enorm van genieten’, zegt Wauters. ‘Zowel Lot als ik vonden dat we ooit kinderen wilden. (lacht) Dan zijn er, in ons geval, verschillende mogelijkheden. Sorry mannen.’

Wauters en Wielfaert kozen ervoor om samen zwanger te zijn. Letterlijk. Wauters, dertig jaar, is drie maanden ver. Wielfaert, drie jaar ouder, zit in haar vierde maand.

Wauters: ‘De kinderdroom is er al een tijdje, vorig jaar al speelden we met dat idee. Maar bij zo’n beslissing ga je niet over één nacht ijs, moet je alles afwegen. Dit is een goed en mooi moment, vonden we.’

Voorlopig is het haar helemaal niet aan te zien dat Wauters zwanger is. Tot vorige week speelde ze nog de pannen van het dak in het koude Russische Ekaterinburg. ‘Ik heb nog helemaal geen last’, zegt Wauters, die sinds een tijdje terug in België is. ‘Maar nu zal ik wel stoppen. Ik keer voorlopig niet terug naar Rusland.’

Ann Wauters groeide uit tot een van de beste basketbalspeelsters ter wereld – en voelt zich fysiek nog lang niet uitgeblust. Is dit het afscheid van een van de beste Belgische sportvrouwen? Een volgende fase, zonder topsport? Bijlange niet.

‘Dit is helemaal niet het einde van mijn sportieve carrière’, zegt Wauters ferm. ‘Ik beval volgend voorjaar. Ik wil er weer staan tegen het najaar van 2011, als alles goed is verlopen met de bevalling. Het is niet dat ik de eerste ben, die dat zal doen, hé. Ik ken voorbeelden genoeg in het basketbal van vrouwen die zijn teruggekeerd op topniveau. En ook in andere sporten kan dat.’

Er is niet alleen de lichamelijke kant. Ook de praktische kant is niet te onderschatten. Een topsportster reist van hot naar her, hangt meer in het luchtruim dan in haar sofa – egin er maar eens aan met een kroost van twee.

Ook daaraan is al gedacht. Wielfaert ziet het helemaal zitten om na de gezinsuitbreiding alles zo te organiseren, dat Wauters weer op het hoogste basketbalniveau aan de slag kan gaan. Zelfs een nieuw buitenlands avontuur is niet uitgesloten. Ann Wauters: ‘We zien het allebei helemaal zitten. Lot en ik zijn ongelooflijk blij.’

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media, Sport en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Ann Wauters én Lot Wielfaert verwachten kindje(s)!

  1. Pingback: Ann Wauters + Lot Wielfaert beiden zwanger: “gelukkig zijn het geen tweelingen” | Lacquemant

Geef een reactie

