Abercrombie & Fitch in Brussel: “bloedmooie verkopers in bloot bovenlijf”

Brusselse en andere shopqueens kijken uit naar de komst van Abercrombie & Fitch naar België.

Hipste Winkel ter wereld komt naar brussel, Paul Demeyer, Het Nieuwsblad, 27.10.2010

Moeders, houd uw tieners binnen: Abercrombie & Fitch komt naar Brussel. Het hippe kledingmerk dat Belgen vandaag alleen online kunnen kopen, opent in maart een winkel in de hoofdstad. Daar zullen bloedmooie verkopers in bloot bovenlijf en sexy verkoopsters rondlopen en dansen.

Je moet het maar doen: nergens in het land zijn de kleren van Abercrombie & Fitch te koop, en toch heeft elke Vlaamse tiener die wil meetellen er iets van in de kast hangen. Allemaal besteld via het internet. Tenzij je de Eurostar naar Londen neemt of het vliegtuig naar New York en daar in een Abercrombie & Fitch-winkel gaat shoppen. Maar dan lopen de transportkosten wel op. Wie thuis achter zijn computer een A&F-jeans bestelt, heeft die al voor goed 100 euro, verzendingskosten inclusief.

Abercrombie & Fitch, dat zijn vooral T-shirts, kaptruien en polo’s. Je herkent ze aan het elandlogo, of anders staat de naam er wel breed op.

‘Goed nieuws, die Brusselse winkel, nu moet ik niet meer naar Londen of Milaan’, zegt A&F-fan Kevin Eulaers (28). ‘Twee jaar geleden leerde ik het merk kennen in New York. Op straat vielen vooral de winkelzakken op met halfblote mannen erop. En al die hemdjes met blokjes. Daardoor ben ik voor het eerst een Abercrombie-winkel binnengegaan. Aan de deur stond een halfnaakte man met wie alle vrouwelijke klanten op de foto gingen. In de winkel komt geen daglicht binnen. Het lijkt er nog het meest op een disco. Ik kocht er mijn eerste blokjeshemd voor 80 euro.’

Eerst voor gays

Lien Degol, styliste van onze weekendbijlage Magazine, gaat niet helemaal mee met de hype. ‘Toen ik onlangs naar Los Angeles ging, kreeg ik van mijn homovrienden een hele boodschappenlijst mee voor Abercrombie & Fitch. Oké, in de winkel waren het allemaal bloedmooie jongens in bloot bovenlijf, maar daar hield de attractie voor mij op. Ik ergerde me dood aan de loeiharde muziek. Daardoor kreeg ik bijna niet uitgelegd wat ik zocht.’

Over de kwaliteit van de kleding is Degol zeer te spreken. ‘Het is goed gemaakt en het gaat lang mee.’

Ook de Brusselse styliste Linda Van Waesberge was al in een A&F-winkel. ‘Het was in New York. Ik dacht dat er iets ernstigs was gebeurd of dat er een optreden aan de gang was: er stond een rij van zeker honderd mensen buiten. Bleek dat die gewoon aanschoven tot ze binnenmochten.’

‘Mijn vriendin moest iets kopen voor haar dochter, dus ging ik mee. Maar ik was even snel weer buiten: zoveel lawaai! Abercrombie is echt iets voor jonge mensen. Dit wordt hét nieuwe schooluniform. Dat van dat bloedmooie personeel klopt ook. Ze lijken allemaal zo uit een hippe tv-serie gestapt. Maar verkopers in bloot bovenlijf, het is toch flirten met de grens van het vulgaire.’

Smeekbede op Facebook

De Vlaamse jeugd vraagt al lang om een Abercrombie-winkel bij ons. De Facebookgroep We want Abercrombie in Belgium telt al zevenduizend leden. Hun smeekbede: ‘Ja, België is een land! Ja, Brussel is onze hoofdstad. Ja, we hebben hier hospitalen, auto’s en elektriciteit. Al wat we nog nodig hebben is… Abercrombie.’

Ze krijgen gehoor. Eind maart volgend jaar gaat de allereerste Abercrombie &Fitch-winkel open in de Waterloolaan in Brussel, vlakbij de chique Louizalaan. ‘We zijn zeer blij dat Abercrombie voor Brussel kiest en niet voor Antwerpen, zoals het gerucht lang liep’, zegt Bernadette Erpicum van Brussels Louise, de organisatie die de handelszaken in de Brusselse bovenstad promoot. ‘Dankzij Abercrombie zal Brussel nu ook jonge gezinnen trekken. Abercrombie zal een nieuwe push geven aan de heropleving van de bovenstad als shoppinglocatie.’

Dit bericht werd geplaatst in Fashion, Holebi, Media, Shopping en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Abercrombie & Fitch in Brussel: “bloedmooie verkopers in bloot bovenlijf”

  1. Pingback: Abercrombie & Fitch Brussel werft 400 knappe binken en mooie meiden aan | Lacquemant

  2. Pingback: Abercrombie & Fitch Brussel: het begin van het einde? | Lacquemant

  3. jlajo zegt:

    Daar kijk ik niet naar uit 😛

    Alhoewel, wat lees ik? Sexy verkoopsters? Wanneer komt die winkel er juist? 🙂

  4. milan Pieteraerents zegt:

    super winkel!
    kheb hem in milaan gedaan 🙂

  5. Pingback: Is Abercrombie & Fitch wel welkom in België? | Lacquemant

  6. Lalala zegt:

    Ik ben gevraagd als verkoopster in een Hollisterwinkel (van Abercrombie) Helaas ben ik een beetje te jong 😉

Geef een reactie

