Top Gear: Jeremy Clarkson: “The Stig rijdt als een homo”

Brits racepiloot Ben Collins outte zich als The Stig. Britse media publiceerden al enkele stukken uit de autobiografie The Man In The White Suit.

The Stig doet zijn boekje open, Gazet van Antwerpen, 14.09.2010

Zijn identiteit was zo’n groot geheim dat de BBC hem onlangs voor het gerecht daagde in een ultieme poging om zo de publicatie van zijn autobiografie te voorkomen. The Beeb moest echter de duimen leggen voor de plannen van Ben Collins, zoals The Stig – de volledig in het wit gestoken testpiloot van ‘Top Gear’ – dus echt heet. Intussen lekten in de Britse media al de eerste voorpublicaties van ‘The Man In The White Suit’ uit. Wij plukten de meest smeulende passages er voor u uit.

Hoe bewaarde The Stig zijn geheim?

Ben Collins: “Ik legde mezelf regels op. Zoals: parkeer nooit twee keer op de dezelfde plek, praat met niemand buiten ‘de kliek’ en houd je brandwerende bivakmuts op totdat je tien kilometer verwijderd bent van de opnamelocatie en zeker bent dat niemand je is gevolgd.”

In een uittreksel in The Sunday Times verklapt Collins dat bijna niemand zijn echte identiteit kende. “Ik loog tegen iedereen, inclusief mijn vrienden en familie.”

Collins gaf zelf vaak de aanzet tot de maatregelen die zijn geheim moesten bewaren.

“Mijn gouden regel bestond erin nooit in het witte pak te kruipen zonder dat ik mijn helm op had. Bovendien ontdeed ik mijn uitrusting van alle informatie die naar mijn persoontje kon leiden, ik waste alles minutieus af. Mijn gsm, mijn portefeuille enzovoorts liet ik achter in mijn auto terwijl ik de autosleutels verstopte.”

The Stig over het ‘Top Gear’-trio

“Toen ik Jeremy Clarkson voor het eerst ontmoette, zei hij me botweg dat ik reed als een homoseksueel. Toch is Jeremy een man waarmee ik nooit zou botsen. Daarvoor is hij too bloody good. Hij is wel altijd de luidste persoon in de kamer. Clarkson is grappig en van de drie presentatoren als de chauffeur wellicht diegene met de meeste pijlen op zijn boog.”

“James May is erg down to earth. Excentriek maar zorgvuldig, en ook de meest consistente rijder van de drie.”

“Richard Hammond is dan weer moedig en competitief. Hij is misschien de minst ervaren rijder van de drie maar dat maakt hij goed dankzij zijn lef.”

The Stig als familieman

“Eindelijk kan ik weer wat meer tijd doorbrengen met Mrs Stig en mijn drie Stiglets.” De jongste van zijn drie kinderen, Cassius, is nog geen maand oud. Scarlet is één en Isabel drie. Bens jeugdliefde Georgina is – nadat ze mekaar dankzij vrienden een decennium later weer tegenkwamen – ook zijn echtgenote geworden.

The Stig over zijn toekomst

“Ik wil volgend jaar een gooi doen naar winst in de 24 uren van Le Mans.”

The Stig als muziekliefhebber

“Tot mijn zesde groeide ik op in de States waardoor grunge nog steeds verankerd zit in mijn DNA. Maar ik hou ook van The Prodigy, The Killers, Leftfield en bands uit mijn thuishaven Bristol zoals Portishead.

Dit bericht werd geplaatst in Auto, Holebi, Media, Sport, Televisie en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

