Holebi’s én Christian right kwaad om McDonald’s France homoreclame

Zowel christelijke verenigingen, het zogenaamde Christian right, als holebiverenigingen zijn misnoegd om de homoreclame van McDonald’s. Directeur operaties van de fastfoodketen Don Thompson draaide rond de pot dat de spot in Frankrijk aanvaard werd maar in de Verenigde Staten niet.

Homo-commercial McDonald’s niet in VS op de televisie

“Bij McDonald’s zijn er fundamentele waarden waar voor wij staan en de wereld wordt steeds kleiner. We praten er vaak over en zullen soms fouten maken.”
“We spreken over dingen die een weerslag kunnen hebben in één deel van de wereld en die cultureel aanvaard worden in een ander deel van de wereld. En van die dingen zullen wij heel wat leren.”

“Maar je hebt gelijk deze commercial zal niet te zien zijn in de Verenigde Staten.”

Ook zei Thompson nog dat ondanks het feit dat er heel wat kritiek was op de commercial in de Verenigde Staten maar dat hij in Frankrijk wel aanvaard werd.

“Het merk is een lokaal merk en er zullen verschillende dingen in verschillende delen van de wereld gebeuren. We moeten enkel zien te begrijpen dat een actie een andere impact zal hebben in een ander deel van de wereld.”

Thompson verklaarde ook christelijk te zijn, maar “zijn overtuigingen aan niemand op te lerggen”.

Waarom zijn zowel christelijke groepen als homo-organisaties nu ontevreden? De homo’s omdat de VS zo’n spot niet te zien krijgen en ze zich aan de kant geschoven voelen. De christenactivisten omdat de spot nergens te zien zou mogen zijn. Een lose-lose situation voor McDonald’s.

Dit bericht werd geplaatst in Holebi, Media en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Holebi’s én Christian right kwaad om McDonald’s France homoreclame

  1. Ik ben er nog niet zo zeker van dat het een lose-lose situation voor McDonald’s is, uiteindelijk zorgt het toch weer voor veel publiciteit voor het merk.

    Waarom de Amerikaanse homogemeenschap zich hier druk over maakt, is mij een raadsel. Dat McDonald’s het spotje wel in Frankrijk maar niet in de VS toont, ligt niet aan het bedrijf maar wel aan het Amerikaanse publiek. Verwachten ze nu van een fastfoodbedrijf dat het vrijwillig een groot deel van zijn doelgroep in het harnas zal jagen om een politiek statement te kunnen maken?

  2. I ♥ Data zegt:

    Als ik eerlijk mag zijn heb ik het soms moeilijk met dergelijke vormen van communicatie die het etnisch zijn, het gay zijn, het whatever zijn…te nadrukkelijk in de verf willen zetten. Waarom niet gewoon een homokoppel laten zien dat hand ik hand binnenwandelt of iemand in een rolstoel die gewoon iets bestelt…zonder meer. Een hele boodschap daar aan ophangen is overdreven.

  3. Pingback: US holebi’s willen McDonald’s boycotten omwille van homoreclamespot | Lacquemant

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s