Michael Iongbloed en Tom De Cock doen ‘Coming-out’ in gelijknamig boek

Dagelijks komen er mensen uit de kast: jongeren, ouderen, mannen, vrouwen. Nine Cornelissen en Miriam Van Damme verzamelden de coming-outverhalen van onder meer danser Michael Iongbloed (So You Think You Can Dance), MNM-presentator Tom De Cock en de Marokkaanse jongen Jamal.

“Coming-out gaat voornamelijk over jezelf. Over zijn wie je werkelijk bent. En worden wie je bent betekent: doen wat nodig is om gelukkig te worden. Coming-out is een boek geworden vol uiteenlopende verhalen van diverse mensen, geïllustreerd met pure foto’s. De verhalen zijn open en eerlijk, gevoelig en kwetsbaar, soms luchtig en grappig, soms zwaar en dramatisch, of bijzonder en onverwacht. Want ieder heeft zijn eigen verhaal over het moment waarop hij of zij opkwam voor zichzelf en zei: dit ben ik”, luidt de achterflap.

Michael Iongbloed is zeer tevreden over het resultaat. Hij siert ook de cover van het boek. “Hopelijk kan ik met mijn verhaal, voor diegene die hun coming out nog moeten doen het wat gemakkelijker maken. Toen ik mijn coming-out nog niet had gedaan was ik op zoek naar informatie en ging ik wel eens in de bibliotheek stiekem een boek lezen om meer te weten te komen. Dit boek had toen perfect geweest om een beter beeld te krijgen van hoe de reacties bij hun waren en het zou mij zeker moed hebben gegeven want uiteindelijk is iedereen goed terecht gekomen”, knipoogt de danser. “Er worden door elke persoon ook tips meegegeven die zeker van pas komen.”

Nine Cornelissen en Miriam Van Damme schreven eerder het lesbische roman Lief en lef.

Coming-out van Nine Cornelissen en Miriam Van Damme is te bestellen bij Linkeroever Uitgevers en kost € 17,90.

Dit bericht werd geplaatst in Antwerpen, Ballet, Holebi, Literatuur, Media, Radio, Televisie en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

